סגור

מצא עורך דין :

קטגוריה
תחום עיסוק
בחר איזור
בחר עיר

שאלו עו"ד על צרכנות ותביעות קטנות(2,356)

בית עסק או תאגיד אחר סיפק לך מוצר מקולקל ? סירב להחליף את המוצר או לבטל לבקשתך עסקת אשראי שביצעת ? חברת תקשורת גובה ממך תשלומים בניגוד למוסכם ? מצאת טעות בחיוב בתשלום אשר התבצע ע"י חברה קמעונאית ? נגרם לך נזק ולמרות היותו מינורי באופן יחסי, את/ה מעוניין לדעת מתי ניתן להגיש תביעה קטנה, בגין איזה סעד וכיצד ניתן לקבלו ? כפי הניתן לראות, פורום צרכנות ותביעות קטנות הוקם בפורטל המשפטי iLaw משום שהוא נוגע לכולנו, בפעולות צרכניות שונות אשר אנו מבצעים ביום יום. במסגרת פורום צרכנות ותביעות קטנות זה תוכל לקבל מידע וכלים משפטיים פרקטיים להבנת נושא משפטי צרכני ומימוש זכויותיך. תופתעו לגלות כי בחינה ובדיקה משפטית של עורך דין הבקיא בתחום, תקל עליכם. רוצים לבדוק ? הוסיפו שאלה, מפורטת במידת האפשר, ותשובות עורך הדין המנהל את הפורום לא תאחר לבוא.

קרא עוד

שאל בפורום צרכנות ותביעות קטנות

מענה משפטי מקצועי ומהיר, קבלו תשובות בדוא”ל ללא עיכוב

גולש/ת יקר/ה,
פורום זה אינו מנוהל על ידי עורך דין – ולכן המענה יכול להתעכב מעט.


הנהלת האתר עושה את המירב לאתר עורך דין בתחום שישיב על שאלתך בהקדם.
עמכם הסליחה. מוזמנים לבדוק שנית בימים הקרובים

אם הינך עורך דין בתחום ומעוניין בניהול הפורום – פנה עוד עכשיו בטלפון 03-6006646
או באמצעות טופס יצירת קשר ונשמח לעמוד לשירותך בהקדם

מנהל פורום צרכנות ותביעות קטנות

איזור: חיפה
פקס: 098800022
טלפון: הצג טלפון

"משרדי מעניק שירותים משפטיים נוספים בכל הקשור לתביעות קטנות, ועריכת כתבי תביעה והגנה והכנה לפני דיון בבית המשפט..."

14/11/2024 18:03 דניאל גולדשמידט תביעה כנגד חברת שילוח תביעה כנגד חברת שילוח
שלום,
הזמנתי חבילה מארה״ב דרך חברת שילוח. החבילה הגיעה למחסנים ב5.9 ורק ב7.10 שובצה למשלוח. לאחר בירורים מסתבר שהחבילה טרם נשלחה לארץ ועברו מעל חודשיים . החברה לא עונה בטלפון או במייל. אני לא היחידה שמחכה לחבילות מהם או אפילו לתשובות.
לאחר בירור מעמיק יותר מסתבר שהחברה נקלעה לקשיים ועובדי החברה הגישו תביעה ייצוגית כנגד המעסיק.
בית המשפט מינה נאמן ולכן הם לא משחררים חבילות כרגע. הם כבר שנה ככה ולמרות שהם נמצאים בקשיים ובתהליך פירוק הם עדיין גונבים כסף(אין פה מילה אחרת) מאנשים על שירות שהם לא יכולים לספק.
האם ניתן לעשות משהו בנידון? כמוני יש עוד הרבה מאוד אנשים שנפלו בפח שלהם.

אני מחכה לחבילה כבר מעל חודשיים ואני מאוד מקווה שהתכולה תיהיה בסדר

שלום,
נדמה כי המקרה אינו מקרה משפטי פרטי וכפי שאתה מציין ישנה תביעה ייצוגית, תהליך פירוק וכד'. כדי שאוכל להמליץ מה לעשות, עליי להבין איפה המקרה עומד מבחינה משפטית.
מציע לך לפנות למשרד עו"ד שמפרק את החברה. יתכן כי תוכל לקבל תשובות מהם.

29/10/2024 16:02 אלי כהן תולעת בשוקולד תולעת בשוקולד
כאשר לקחתי שוקולד מוכר של חברת Bon o Bon ולא נראה לעין לקחתי ביס ופתאום ראיתי תולעת איפה שהשפה שלי נגעה מרוב גועל הקאתי את נשמתי ומאז לא אוכל שוקולד יותר מה אפשר לעשות משפטית

שלום,
ככל שיש לך ראיות להוכחת הטענות - אתה רשאי לתבוע פיצויים בגין הנזקים ועוגמת הנפש שנגרמו לך.

27/10/2024 14:53 יוחנן חיוב יתר חיוב יתר
שלחו לי חבילה באמצעות FedEx. פניתי לשירות הלקוחות של FedEx וביקשתי לשחרר את החבילה מהמכס באופן עצמאי (כדי לא לשלם דמי טיפול). הנציגה אישרה בפני שהחבילה לא תשוחרר עבורי והניירת תועבר אלי. ואז הם בכל זאת שחררו עבורי את החבילה וחייבו אותו בדמי טיפול. אם לא אשלם החבילה תוחזר לשולח. האם אני יכול לשלם ולתבוע אותם אחר כך, או שעצם התשלום מהווה הסכמה לחיוב?

שלום,
עניתי על שאלתך בפורום אחר.
אצל התשלום הינו הסכמה לחיוב אלא אם כן אתה מודיע לפני כן שאתה משלם בלית ברירה ולאחר מכן תובע.

28/10/2024 09:32 עדי חוב לא מוצדק לסלקום חוב לא מוצדק לסלקום
ביוני התנתקתי מסלקום אחרי שנים בהם הייתי לקוחה ותמיד שילמתי בזמן.
ביוני פניתי לסלקום ושאלתי היכן להחזיר את הציוד שברשותי. הנציגה אמרה שהפנייה שלי עדיין פתוחה ויעדכנו אותי בהמשך. (יש לי תיעוד התכתבויות).
באוגוסט שוב פניתי טלפונית לברר מתי יאספו או היכן להחזיר ואמרו לי שזה בבדיקה ויעדכנו אותי.
אף אחד לא דיבר איתי, לא פנה במייל או במכתב בדואר.
לפני יומיים קיבלתי מכתב מעו"ד שאני נדרשת לשלם סכום הזוי של 2400 ₪ לפני נקיטת הליכים נגדי .
אני מעולם לא התנערתי מאחריות והציוד מוכן לאיסוף או מסירה.
איך עלי לנהוג עכשיו מולם? האם להגיע למשפט?
תודה רבה

שלום,
בהתאם למתואר קיבלת מכתב התראה לפני תביעה ולא תביעה.
עליך לפנות למשרד עורכי הדין לספר את סיפור המקרה ולהחזיר את הציוד כדי להימנע מבעיות בהמשך. ככל שאינך מצליחה להסדיר זאת בעצמך את מוזמנת לפנות למשרדי, לצורך קבלת סיוע בעניינך.

08/10/2024 07:32 מקסים סולודקי חברת משלוחים חברת משלוחים
שלום רב, אני מעוניין לתבוע את חברת hdf, על זה שהם מספקים את החבילות שלי לען שבה להם, ואין מענה של נציגי חברה

שלום,
מהי שאלתך ? איך אי יכול לעזור ?

26/09/2024 20:09 עומר שינוי מועד משלוח שינוי מועד משלוח
קניתי מכשיר חשמלי מרשת גדולה שמשתמשת בשירותי הובלה. במהלך היום יצרתי קשר לקבוע מועד. הם קבעו משלוח ליום ראשון. בשעות הצהריים ראיתי שיש פעילות של החברה שאני לא יכול לצאת. ביקשתי מחברת המשלוחים לשנות מועד ולא הסכימו. פניתי לרשת, שהתעלמו ואמרו לי שיתנו מענה ביום ראשון (גם פה פניתי בשעות הפעילות).

במענה אוטומטי של חברת המשלוחים נכתב נכתב ״דחיית אספקה אפשרית רק עד יום עסקים אחד הקודם ולא תאוחר מהשעה 16:00״ בנוסף: ״*במידה והאספקה מיועדת ליום העסקים הבא אנא פנה לחנות.* אציין כי פניתי אליהם לפני השעה 16 והם ענו.

הבעיה המרכזית כי חברת המשלוחים ציינו בהודעה ששלחו עכשיו כי: ״במקרה של אי קבלת המשלוח, יתכנו חיובי הובלה נוספים בהתאם לתנאי הרכישה של החנות ממנה רכשתם את המוצר״.

מכל האמור, רציתי לשאול האם באמת יכולים לחייב אותי אם אני לא אהיה בבית? האם יכולים לחייב לשנות את ההזמנה דרך החנות שקניתי בה? על פניו הם כותבים כי זה בהתאם לתנאי הרכישה של החנות, אולם בתקנון של החנות רשום שזה לפי מדיניות ההובלה. לחברת המשלוחים אין אתר או כל דבר אחר גלוי שאפשר לראות בו את התקנון ולדעת

שלום,
האם באמת יכולים לחייב אותי אם אני לא אהיה בבית ? כן, יכולים.
האם יכולים לחייב לשנות את ההזמנה דרך החנות שקניתי בה ? לא, אינם יכולים.
למה אתה לא מבקש שיבצעו את השליחות למקום העבודה שלך ?

11/09/2024 13:27 מרגריטה מעוניינת לתבוע את חברת הסלולר ממנה רכשתי את המכשיר שלי מעוניינת לתבוע את חברת הסלולר ממנה רכשתי את המכשיר שלי
צהריים טובים,

רכשתי מכשיר סלולארי לפני זמן קצר. המכשיר עם תקלות. כשפניתי לחברה לקבלת עזרה, קיבלתי יחס משפיל ובוטה.
אשמח לשאול מה אני יכולה לעשות בנידון. תודה.

שלום,
עליך לפנות לחברה על מנת להסדיר את העניין מולם.
ככל שאינך מצליחה לפעול בעצמך מול החברה, את רשאית לפנות לעו"ד לצורך קבלת סיעו משפטי בעניינך. כמו כן וככל שיש בידך את כל הראיות להוכחת הטענות - את רשאית להגיש תביעה בבית משפט לתביעות קטנות בעניינך.

15/09/2024 12:59 טומי תביעה בגין אי אספקת מוצר בזמן תביעה בגין אי אספקת מוצר בזמן
שלום , הזמנתי מוצר בהזמנה אישיות מיצרן ישראלי ( חיפויים אקוסטיים). לפי דרישתי וע"ס אנליזת סאונד שבוצעה גם היא תחת אותו בית עסק.
הובטח 14 ימי עסקים בפועל כבר עברו למעלה מ40 ימי עסקים והמוצר עדיין לא סופק. בעל המקום דוחה אותי כל הזמן בתירוצים כאלו ואחרים.
חשוב לי לציין כי עד היום לא קיבלתי אפילו הזמנת עבודה וחשבונית על הסכום ששולם במלואו לבית העסק. ולכן האסמכתא היחידה היא אישור מחברת הגבייה של האשראי לאותו בית עסק.
האם ניתן לתבוע את היצרן ולהודיע על ביטול עסקה? או האם ניתן לתבוע לאחר שהמוצר יסופק במידה וכן?

שלום,
בהתאם למתואר - אתה רשאי לתבוע בשלב זה לצורך ביטול העסקה או לתבוע לאחר קבלת המוצר בגין איחור באספקה, אך מציע כי תעדכן בעניין זה את החברה כבר עכשיו.

17/09/2024 13:02 אור פיצוי פיצוי
שלום. אנו חברים במועדון צלילה גדול בדרום הארץ שנים רבות. במסגרת המנוי מקבלים מיכלים ללא הגבלה. בסופש הקודם עלתה ידיעה בעיתון שהיתה תאונת צלילה שבה 6 צוללנים נפגעו , ושהמשטרה סגרה את כל המועדונים באזור. לאחר מספר שעות נאמר שהמועדונים נפתחו. לא נאמר מה קרה שם או פרטים אחרים. אנו אמורים הינו להגיע בסופש הזה כרגיל הזמנו מלון (לא של המועדון) שבועיים קודם לכן. כששאלתי אותם האם השבוע יהיה ניתן לקחת מיכלים כרגיל נכתב לי שהמועדון סגור עד שבוע הבא! נדהמתי לשמוע שהמועדון שלי מעורב בכך ולא יידע את המנויים על התאונה החמורה או על כך שהוא יהיה סגור בסוף שבוע הזה. . לו היינו יודעים היינו מבטלים את ההגעה כמובן אבל עכשיו כבר אי אפשר היה לבטל המלון האחר שהוזמן. בקשתי פיצוי, על ההוצאות שיגרמו לי עקב השכרת מיכלים ממקום אחר ושלא לדבר על עוגמת הנפש. המועדון שכנראה הבין שזה תקדים סרב ואמר שיוכל להאריך לי המנוי בעוד חודש. עניתי שפיצוי זה לא יהיה יעיל בשבילי כי לא נמצאים בארץ . האם יש קייס לתביעה?

שלום,
בכללי אומר כי בהחלט יכולה להיות פה עילה לתביעה (בקונסטלציה מסוימת) בגין הנזקים ועוגמת הנפש שיגרמו לכם (הוצאות של השכרת מיכלים וכד'), אך תחילה יש לבחון את ההסכם שיש לכם אל מול מועדון הצלילה ולבחון את התייחסות ההסכם במקרים שכאלה.

18/09/2024 04:37 איש אחד תמ תמ"א 38- דלת כניסה פגומה
שלום,
במסגרת תמ"א 38 הותקנה דלת כניסה לבית.
ממש דקה לאחר ההתקנה ראיתי שציפוי הניילון פגום וכן שיש שריטה עמוקה בדלת עצמה (הכל בחלק הדלת הפנימי). קראתי למנהל העבודה מייד והוא מאשר את דברי.
מאז עברו מספר שבועות והם מוכנים לתקן הדלת, לרבות ציפוי הניילון, כך שלטענתם לא יראו כלום.

האם הם חייבים להחליף לי דלת או רק לבצע תיקון?

שלום,
עליך לתת להם הזדמנות לתקן את הדלת וככל שלא יתקנו את הדלת לשביעות רצונך (כאילו קיבלת דלת חדשה), עליהם להחליף את הדלת לדלת חדשה.

עורכי דין מובילים בפורום צרכנות ותביעות קטנות

דרור הראל
עו"ד דרור הראל

מתמחה במשפט אזרחי ומסחרי, חוזים, תביעות כספיות, עסקים וחברות, ייעוץ משפטי ליזמים וסטארטאפים, דיני אינטרנט, צוואות וירושות.